BLOG FOTOGRAFICZNY – WSZYSTKO O FOTOGRAFII

  • Andrzej Kruty

    Czytałem Twój artykuł o speedbounce-sb-40-plaski-softbox-odblysnik-aurora . Mam pytanie jaki zasięg ( odległość lampy Yongnuo 568 TTL Nikon ) jest maksymalny od obiektu fotografowanego. Mam wrażenie że lampa na pełnej mocy może być za słaba żeby z kilku mętów oświetlić parę młodą. Jestem przed dylematem kupienia oświetlenia nadającego się na sale i w plener. Założenie jest takie żeby zestaw był mobilny i miała możliwość oszczędzania energii z automatycznym wzbudzaniem. Myślałem o Genesis reporter 360 tylko cena całego zestawy minimum 2 lampy nadajnik i modyfikatory światła to duży koszt. problem że ponoć reporter 360 nie ma systemy oszczędzania energii. Moje zainteresowanie zwrócił Twój artykuł o speedbounce sb4 i lampie Yongnuo 568 TTL Nikon tylko czy wystarczy mocy. Jeśli nie to myślałem o parasolce transparentnej i uchwycie na dwie lampy jednocześnie. Zestaw musi wystarczyc nie tylko do bliskich portretów lecz do oświetlenia całej pary i robienia zdjęć z większej odległości . Pozdrawiam Andrzej Kruty

    • Witaj Andrzeju,

      Taki zestaw sprawdza się raczej w warunkach oświetlenia takich jak pochmurny dzień czy miejsca zacienione.
      W przypadku słonecznego pleneru mocy będzie zdecydowanie za mało.

      Jeżeli chodzi o oświetlenie całej pary to zdecydowanie zbyt mały modyfikator. Musisz wybrać coś większego, np. wspomniany parasolkosoftbox.

      Sprawdź jeszcze ten artykuł. Z tym, że lampa swoje waży ale w środku ma również akumulator przez co jest to stosunkowo praktyczne rozwiązanie. Poza tym mocy zdecydowanie Ci nie zabraknie.
      http://fotoblysk.com/plenerowa-sesja-z-lampa-jimbei-hd-600v-i-skladanym-beauty-dishem/

      Pozdrawiam,
      Michał.

      • Andrzej Kruty

        Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź. Pana blog i programy video są bardzo ciekawe. Tak jak Pan pisze domyśliłem się że trzeba w plener mocną lampę ponad 400ws. Proszę jeszcze napisać czy te odbłyśniki aurora sb40 nadadzą się na salę weselną. Myślałem żeby dwie lampy z odbłyśnikami skierować w dół zamiast ustawiać lampy bez niczego w sufit, lub jeszcze dodać trzecią na aparat i skierować w sufit. Ostatnie pytanie czy do zdjęć plenerowych do lamp używa Pan filtrów niebieskich przy zdjęciach w głębokich cieniach i pomarańczowych pod wieczór. Kolor lamp błyskowych odbiega w tedy od koloru otoczenia.