BLOG FOTOGRAFICZNY – WSZYSTKO O FOTOGRAFII

N74A4626
14

Kontrastowe zdjęcia studyjne z Beauty Dishem i gridem

Przyszedł czas na kolejny opis sesji zdjęciowej, który opiera się w głównej bierze o Beauty Dish 70cm z gridem. Poniżej prezentuję Wam 2 ustawienia światła i efekty. Całość tradycyjnie wzbogaciłem zdjęciami backstage, z których dowiecie się jak dokładnie ustawione były lampy błyskowe. 

Potrzebowałem sesji, którą zrealizuję całkowicie spontanicznie, bez spięcia i rozciągniętego w czasie planowania. W związku z tym postawiłem na prostotę. Wyciągnąłem mój ulubiony modyfikator światła- Beauty Dish 70cm z gridem ograniczającym rozproszenie światła.

W pierwszym ustawieniu, chciałem wykonać dobrze oświetlone fotografie. Dlatego do Beauty Disha dodałem softbox 60×60, który leżał na podłodze i rozświetlał cienie od dołu.

Moc lampy głównej (z Beauty Dishem) ustawiłem tak aby świeciła mocniej niż ta rozświetlająca cienie od dołu. Takie proporcje nie eliminują całkowicie cieni dzięki temu fotografie nadal mają swój charakterystyczny klimat.

 

SETUP

N74A4601 lampy

Dodatkowo, Beauty Dish ustawiłem w taki sposób aby minimalnie oświetlał tło. Dzięki temu otrzymałem naturalny efekt winiety na tle. Zdecydowanie poprawiło to estetykę zdjęć. W przeciwnym wypadku tło zlewało się całość. Gdybym nie zdecydował na ten krok, czarne skarpety również byłby zlane z tłem.

N74A4556

N74A4583

N74A4599

N74A4626

 

W drugim ustawieniu postanowiłem całkowicie odciąć dopływ światła od dołu. Dlatego wyłączyłem lampę dolną i zostawiłem tylko i wyłącznie Beauty Disha. Drugim krokiem było ustawienie modelki przy samym tle.

N74A4645 LAMPA

Takie posunięcia spowodowały to, że cienie były zdecydowanie mocniejsze a na tle stworzyłem interesujące oświetlenie samego środka kadru, który wzbogacony był o cień modelki.

N74A4669

 

 

PODSUMOWANIE

Co jakiś czas potrzebuję tak zwanego resetu. Fotografowania bez natłoku masy myśli i pomysłów. Bardzo pomaga to w odskoczeniu od nieustannego rozmyślania o różnych projektach oraz wymaganiach względem siebie i innych.
Podczas takich zdjęć możemy sprawdzić czy potrafimy improwizować podczas fotografowania. Taka praktyka procentuje podczas realizowania ważniejszych projektów ponieważ ciężko będzie nas zaskoczyć przez nieoczekiwane sytuacje.

Nie rozpisałem się mocno w tym artykule jednak podobnie jak podczas sesji tak i tutaj, potrzebuję trochę rozluźnienia. Mimo wszystko postarałem się Wam opisać wszystko możliwie najbardziej szczegółowo jak to było możliwe.

Nie zapomnijcie o komentarzach. One zawsze sprawiają, że mam zdecydowanie więcej motywacji do tworzenia dobrych treści. Poza tym dobrze wiedzieć, że nie piszę do powietrza a do żywych ludzi, którzy czytają mnie w różnych zakątkach świata :)

beauty dishblog fotograficznyfotografia studyjnajak robić dobre zdjęciajak robić zdjęcia w studiomodelka w studioportretsesja studyjna

Michal • 4 lutego 2016


Previous Post

Next Post

  • Przemysław Kurdunowicz

    Niby sejsja na luzie a zdjęcia jak z katalogu 😉 pięknie

  • Pingback: Klimatyczna, studyjna sesja zdjęciowa – Fotograf Rzeszów, Fotograf Łańcut Kula Studio()

  • Mateusz Radło

    Świetne fotografie, a pomysły w komentarzach na inne wpisy również popieram 😀 Oczyszczanie gdzieś tam pamiętam o tych technicznych, na które również czekam 😉

  • Michał Wołoszyn

    Kolejny dobry artykuł! Cała tematyka bloga jest strzałem w 10! Pozdrawiam

  • Bardzo lubię podglądać kulisy pracy fotografa. To jest bardzo inspirujące! Zdjęcia wyszły pięknie, w czym miała też duży udział śliczna modelka :)

    • Fantastycznie, że zdjęcia się podobają :)
      To akurat moja prywatna modelka więc przekazuję komplement! 😀

  • Hej Michał, dzięki za to co robisz! Fajnie jest oglądać/czytać ludzi z prawdziwą pasją, którzy chcą się podzielić swoim doświadczeniem i rezultatem swojej pracy. Powiedz mi czy planujesz w przyszłości zaprezentować proces postprocessingu dla takich zdjęć portretowych? Na zdjęciach z planu widzę, że światło inaczej rozkłada się w tle za modelką a na zdjęciu widoczna jest tylko lekka poświata otaczająca „kontury” modelki i się zastanawiam czy tak po prostu wyszło czy może maczałeś w tym palce? :) Ucieszyłbym się także z cyklu na temat opisu i testu różnych szkiełek. Jestem też ciekaw jakiego sprzętu używasz (body i szkiełka). Gdybyś mógł go zaprezentować i dodatkowo opisać dlaczego te a nie inne komponenty używasz w swojej pracy. Ale to już takie moje małe prywatne życzenia :) Pozdrawiam!

    • Hej Diwanoczko!

      1. Tak planuję filmy traktujące o obróbce zdjęć.

      2. Cień za modelką na zdjęciach z backstage jest mocniej widoczny i ma inną charakterystykę z tego względu, że modelka stoi zdecydowanie dalej od tła. Natomiast na kadrze finalnym jest znacznie bliżej. Dlatego całość wygląda nieco inaczej. Podsumowując, nie maczałem w tym palców :)

      3. Film, w którym opowiadam o sprzęcie, którego używam jest w planach ale dobrze wiedzieć, że są chętni na tego typu materiały.

      Dzięki za tak rozbudowany komentarz! :)
      Pozdrowienia.

      • Byle prędko o obróbce i o sprzęcie! 😀

        • Dobrze wiedzieć, że jest więcej chętnych :)
          PS: Motywujecie! 😀

          • Mateusz Radło

            Również czekam! 😀

          • Zatem będą takie filmy :)