21Kwi

Modowa sesja w parku Workout

Kontynuacja sesji zdjęciowej, którą zapoczątkowałem opisem we wtorek. Dziś przenosimy się do kolejnej części, stylizacji i miejsca. Kilka szczegółów uległo zmianie. Poznajcie szczegóły kolejnego etapu zdjęć.


Jeżeli ktoś jeszcze nie zapoznał się z poprzednią częścią, która była jednocześnie wprowadzeniem do całości to warto zacząć od poprzedniego artykułu: Część pierwsza
Poza tym dzisiaj będzie krótko, zwięźle i na temat. Same konkrety i efekty.

 

STYLIZACJA

Stylizacja była całkowicie odmienna od poprzedniej. Zmieniliśmy skejterskie klimaty na bardziej wojskowe. Całego charakteru dodała kurtka w właśnie takim stylu. Równie ważne były czarne spodnie z wysokim stanem.

 N74A9470

 

MIEJSCE

Chcieliśmy zmienić miejsce, na takie które będzie pasowało do nowej odmiennej stylizacji. Na całe szczęście byliśmy w skupisku różnych ciekawych pod względem fotograficznym (i nie tylko) miejsc rozmieszczonych w bardzo bliskich odległościach od siebie.
Wykorzystaliśmy nowo powstały plac do ćwiczeń „workout”, który kojarzył nam się z wojskowym placem ćwiczeniowym. Kolor żółty większości elementów bardzo mocno się odznaczał i jednocześnie zapewniał jeszcze lepszy charakter zdjęć.

W fotografiach starałem się w ciekawy sposób wykorzystać elementy placu, które dawały sporo różnych możliwości.

 N74A9473

 

TECHNIKA I PARAMETRY

parametry 125 28 100 85

Jeżeli chodzi o wykonanie zdjęć to kompletnie nic się nie zmieniło. Nadal korzystałem tylko i wyłącznie ze światła zastanego pochodzącego z zachmurzonego nieba.

 N74A9477

 

OBRÓBKA

Obróbka nadal była bardzo zbliżona do tej z poprzedniej części. W tym przypadku jedynie postanowiłem obniżyć delikatnie balans bieli i dodać trochę niebieskiego i zielonego do cieni za pomocą poszczególnych krzywych RGB.

 N74A9480

N74A9494

 N74A9497

PODSUMOWANIE

Tym razem postawiliśmy całkowicie na tradycyjne modowe pozowanie. Całość nie miała wyglądać tak jak poprzednio- jak moment, który został wyłapany przypadkowo tylko na zamierzone, świadome ustawienie.

Stylizacja i opis kobiecym okiem na: Fergin

ABOUT THE AUTHOR

Michał Kula
Cześć! Przede wszystkim jestem szczęśliwym i pozytywnie nastawionym do życia człowiekiem, który nieustannie dąży do realizacji marzeń i celów. Nieodłączną częścią mojego życia jest fotografia, którą dzielę się z Tobą na blogu.
  • Pingback: Modowa sesja na tle Hotelu zdjęcia w plenerze | FotoBlysk()

  • darek

    Naświetlałeś zdjęcia standardowo aby wartość była 0 , czy trochę prześwietlałeś . Pytam bo jak ja naświetlam na 0 przy podobnej pogodzie to późnej muszę podczas obróbki dodawać do ekspozycji ponieważ wydają mi się niedoświetlone . A ty jak robiłeś ?

    • Podchodzę do tego całkowicie inaczej. Nie ufam nigdy w 100% tylko i wyłącznie podziałce. Niejednokrotnie pomiar światła okazuje się błędny. Dlatego wstępnie, jak zaczynam fotografować to ustawiam wszystko na „0” po czym wykonuję kilka zdjęć poglądowych i patrzę czy wszystko jest ok. Jeżeli zdjęcie jest za jasne/ciemne to wprowadzam korektę.
      Całość powtarzam co jakiś czas lub podczas zmiany miejsca lub światła zastanego.

      • darek

        Dzięki za radę bo właśnie mnie często pomiar światła zawodzi niby nie duży problem bo można skorygować w programie ale staram się jeśli coś mogę poprawić, zrobić dobrze na sesji to wole to niż w programie . Szkoda że nie zawsze w mocnym słońcu da się to zobaczyć na ekranie aparatu ale i tak zawsze coś dzięki

        • Sprawdź też jaki pomiar światła masz ustawiony. Tutaj też może być problem. Ja korzystam z centralnie ważonego uśrednionego.

      • Michał Janiak

        Robię tak samo. Aparat to tylko narzędzie i trzeba je dobrze poznać. Nigdy nie należy mu ufać, ponieważ jako urządzenie jest zwodnicze. Wskaźniki i parametry można nastawić, ale informacje które generuje aparat traktuję zawsze jako wskazówkę. Poza tym, najlepszą szkołą fotografii jest tryb manual i własnoręczna korekta parametrów.

        • Dokładnie. Podczas fotografowania zawsze traktuję wskazówki aparatu tylko i wyłącznie jako wskazówki. Nigdy jak świętość.